HotStart.dk - Internet portal og startside for dig der har Internet.
  Kilk og stem! - hotstart.dk      

.
Brugernavn: Password:    
  Forum start | Opret ny bruger | Søg | Hjælp

Del dig forum

Forum, debat og snak på HotStart.dk > Mænd, kvinder og andre > Tøse klubben > ideer til vægttab??  Hurtig navigation

Du kan ikke poste nye emner i dette forum Du kan ikke besvare emner i dette forum Printervenlig version
[ << Forrige tråd | Næste tråd >> | Vis nyeste indlæg først ]

mizz-morell
Wannabe debattør

Tilmeldings dato Jan 2007
Antal indlæg : 20

Sendt 17-01-2007 18:29 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Hej.
Jeg tænkte på om der er nogen derude havde nogle ideer til et let vægttab, jeg vil nemlig meget gerne tabe mig men har det meget svæt ved at holde mig fra usunde ting!!!
så vil i ikke være søde og hjælpe mig for vil så gerne tabe mig.
Tilbage til toppen

DeletedUser

Tilmeldings dato Sep 2005
Antal indlæg : 0

Sendt 17-01-2007 18:58 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

For mig at se, er der kun en metode der både virker og holder. Kostomlægning. Tag en kold tyrker, det varer kun 5-7 dage at vænne kroppen af med de usunde vaner, derefter savner man dem ikke. Vel og mærke, hvis holder sig på måtten.

Jeg tabte 24 kg. (efter 2 børnefødsler) på 5 måneder og det holder!!
Det er 6 år siden.

Til gengæld er jeg et skvat, hvad angår rygestop!

Nogen siger jo at summen af laster er konstant - så kan man jo overveje, hvorvidt det er sundest at være lidt overvægtig eller at være røgfri?? Skeptisk

\\Hvis du tror du ved alt - har du ingenting lært // BeeGood

Tilbage til toppen

mizz-morell
Wannabe debattør

Tilmeldings dato Jan 2007
Antal indlæg : 20

Sendt 17-01-2007 19:18 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
jeg er selv stoppet med at ryge og synes at det er meget svære at stoppe med at spise. jeg har været på kur mange gange men den holder i ca en måne og så falder jeg i.
Tilbage til toppen

Aisha
Super debattør

Tilmeldings dato Maj 2006
Antal indlæg : 534

Sendt 17-01-2007 19:24 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Jeg har selv tabt 7 kg. på det sidste efter en tvillinge-fødsel i september.
Har egentlig ikke rigtig lavet noget om på kosten, men er begyndt at løbe hver morgen - undtagen lørdag og søndag - sammen med 2 veninder. Vi løber 40-50 min. hver dag, oppe i skoven osv. Det er vildt hyggeligt, når man først kommer afsted, og godt for hele kroppen :o)

Er nemlig ikke god til det med kostomlægning, da jeg er MEGET glad for mad Smiler

Tilbage til toppen

borats søster
Praktikant

Tilmeldings dato Feb 2007
Antal indlæg : 7

Sendt 21-02-2007 22:27 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Hej

Jeg har selv tabt mig en del over de senere år.

Jeg har følgende råd:

Brug sund fornuft (ja - det er ikke det man trænger til at høre, men det er desværre det der virker)confused

For mit vedkommende var det ikke usunde ting, der var problemet - det var mængderne, jeg spiser meget mindre nu, og har det fint med det. Måske kan du også lære at elske sund mad? hop

Mit bedste råd er, at der INGEN smutveje er - de ender alle blindt. Det er min fuldstændige overbevisning. Hvis du vil tabe dig, skal det være noget der holder - ikke noget der bare holder i 1 uge.

Noget af det sværeste er at fornægte ens lyster - men i dette tilfælde har jeg virkelig overvundet det - og ser på andre kvinder der kæmper derudaf med diæter uden kulhydrater eller med megamange grøntsager... helt ærligt - har vi ikke fået en krop der kan sige til og fra og som kan tåle alle slags madvarer... undtagen måske nogle af de voldsomt menneskeligt fremstillede af slagsen.burger

Det var mit besyv.wave

Tilbage til toppen

j.
Debattør af 3. grad

Tilmeldings dato Jan 2006
Antal indlæg : 274

Sendt 21-02-2007 22:41 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
det der med at tabe sig er noget forbandet svært oget...
jeg har på lidt over et år taget ca. 10 kilo på af den eneste årsag, ikke at kunne dyrke motion.
jeg har nu fået konstateret et forhøjet blodsukker, hvilket desværre kan være medvirkende til diabetes....
mit kæmpe problem er det, at jeg altid i hele mit liv har danset og dyrket anden form for motion, men nu er i den kedelige situation, at jeg har en meget slem slidgigt i mit ene knæ, hvilket gør, at jeg ikke har kunnet danse i et år...det år jeg har taget ti kilo på...
jeg spiser ikke fed mad....er stoppet med hvedebrød, men tager hormoner....for overgangsaldergener....det er også medvirkende til vægtøgningen...øv...
jeg aner ikke hvor jeg skal starte og slutte....da det hele for mig simpelthen handler om manglende motion, som jeg ikke kan dyrke....for ti år siden fandt jeg endelig den motionsform der virkelig tiltalte mig og har dyrket lige siden....og egentlig har hele mit liv...men det er rigtig svært med krykker.....jeg kan ikke løbe mere og svømning er det værste i verden for mig...er også clorvandsallergiker....jeg har en eneste alternativ....at få anoreksi eller bullimi, hvilket heller ikke er spor morsomt...eller simpelt hen sulte mig....
får bare at vide af lægen at jeg skal spise fedtfattigt, ja....men det gør jeg jo i forvejen og har altid gjort....en stor dum ring......
mvh......miss....

Tilbage til toppen

borats søster
Praktikant

Sendt 21-02-2007 22:53 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Hej.
Jeg går udfra, at du har forsøgt at tale med en diætist?
Jeg er overbevist om, at man sagtens kan tabe sig - også selvom ens motionsvaner er drastisk ændrede. Hvis du fortsætter med at spise rigtigt, så vil tegnene da komme. Dog spiller hormonmedicin en stor rolle - det er der da ingen tvivl om.
Tilbage til toppen

DeletedUser

Sendt 22-02-2007 07:12 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Hej Signora..

Nu ved jeg ikke hvad der er af tilbud der hvor du bor, men der hvor jeg bor (Region Midtjylland) er der masser af tilbud om motion til folk med den ene eller anden form for ømme punkter.

Der er bla. pilateshold, hvor der bliver taget hensyn til den enkeltes gener, men der er også flere almindelige gymnastikhold der gør det samme. Jeg har selv gået til pilates af flere omgange og kan kun anbefale det. Det er meget lidt belastende for benene, giver en dejlig kropsbevidsthed og styrker hele kroppen, også mange muskler man slet ikke vidste man havde Smiler

Tilbage til toppen

j.
Debattør af 3. grad

Tilmeldings dato Jan 2006
Antal indlæg : 274

Sendt 22-02-2007 12:23 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
jeg mangler nu ikke nogen form for kropsbevidsthed, tværtimod...er gammel gymnnast og balletdanser.så kender pænt min krop....men den kedelige form for motion siger mig intet. det er dans der er MIN motion og det fandt jeg ige for ti år siden og har elsket det lige siden....der er intet som dans og musikken....de sydamerikanske rytmer gør en så glad...og så er det rimelig gratis....jeg ved på forhånd, at hvis jeg melder mig til sådan noget, så gider jeg ikke efter få gange....det er for kedeligt for mig.og dermed spild af mine i forvejen ikke særlige store indkomst i form af førtidspension....
hvad skulle jeg bruge en diætist til.....spiser i forvejen sundt og fedtfattigt...der er såmænd ikke så meget at lave om der....det er en ond cirkel....det eneste der for mig kan blive bedre, er hvis mit knæ kunne blive gjort rask igen, så jeg kan komme til at danse salsa igen,,,,,så vil kiloerne rasle af lige på stedet.....har før tabt op til 7 kilo ved at danse, dengang jeg stoppede med at ryge....
miss.......

Tilbage til toppen

borats søster
Praktikant

Sendt 22-02-2007 14:46 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
hej hej

jeg er nybegynder mht pilates, du må have en enorm kropsbevidsthed, hvis du er tidligere balletdanser.

Måske ville du ikke få noget ud af at gå til en diætist. Jeg tror alle er forskellige - en ting er dog sikkert - jeg tror IKKE på at folk med skader ikke kan have et normalt BMI. Selvfølgelig kan de det. Dvs. at alle handicappede er overvægtige.... næppe. Medicin kan sagtens påvirke dog. Hvis det er noget medicin du skal tage resten af livet, kan det selvfølgelig være en lang kamp.
Jeg tror ikke du skal opgive og kalde det en ond cirkel. Der må være andre ting du kan lave end salsa.
Fortvivl ikke. Hvis din krop er indrettet til dit aktivitetsniveau - så skal det nok gå af sig selv.

Tilbage til toppen

DeletedUser

Sendt 22-02-2007 18:05 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Nå, men så må du jo bare vente på at dit knæ kommer i orden, så du kan komme til at danse igen, eller slå dig til tåls med de ekstra kilo.

Man vælger jo selv, om man vil forsøge at indstille sig på en ny situation, og se de muligheder der findes når man nu netop er i den situation, eller om man hellere vil akceptere tingenes tilstand sådan som de nu engang er.

sign.phine said...
jeg mangler nu ikke nogen form for kropsbevidsthed, tværtimod...er gammel gymnnast og balletdanser.så kender pænt min krop....men den kedelige form for motion siger mig intet. det er dans der er MIN motion og det fandt jeg ige for ti år siden og har elsket det lige siden....der er intet som dans og musikken....de sydamerikanske rytmer gør en så glad...og så er det rimelig gratis....jeg ved på forhånd, at hvis jeg melder mig til sådan noget, så gider jeg ikke efter få gange....det er for kedeligt for mig.og dermed spild af mine i forvejen ikke særlige store indkomst i form af førtidspension....
hvad skulle jeg bruge en diætist til.....spiser i forvejen sundt og fedtfattigt...der er såmænd ikke så meget at lave om der....det er en ond cirkel....det eneste der for mig kan blive bedre, er hvis mit knæ kunne blive gjort rask igen, så jeg kan komme til at danse salsa igen,,,,,så vil kiloerne rasle af lige på stedet.....har før tabt op til 7 kilo ved at danse, dengang jeg stoppede med at ryge....
miss.......

Tilbage til toppen

Time-Spirit
Super debattør

Antal indlæg : 523

Sendt 22-02-2007 18:21 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Det handler om selvdisciplin hvis du har den så kan du også holde vægten
Tilbage til toppen

Badeanden
Power HotStarter med udmærkelse

Tilmeldings dato Dec 2006
Antal indlæg : 634

Sendt 24-02-2007 13:13 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Spis sundere, undgå slik / kager og vigtigst af alt: Flyt røven!

"Life sucks! Get a fucking helmet!"

Tilbage til toppen

Louiszche
Wannabe debattør

Tilmeldings dato Apr 2007
Antal indlæg : 11

Sendt 14-04-2007 01:23 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
1. Spis sundt. Undgå Lene Hansson og andre "guru'er", de er unødigt besværlige. Kostrådene siger 2/4 grønt, 1/4 kød og 1/4 stivelse (kartofler, pasta ect.) i hvert måltid.

Køb fedtfattigt kød og undgå at bruge stegefedt/margarine/olie. Det behøves ikke, da fedtet i selve kødet smelter, du skal bare være mere obs så det ikke brænder på.

DROP erstatninger som Creme Fine ect. Konceptet er fint nok, men man bruger mere af det for at få samme smag, og så er man lige vidt. Så hellere bruge originalproduktet og benytte en mindre dosis end man plejer.

Undgå Coca Cola light og zero, samt andre lightprodukter. De er uden sukker, men usunde i længere tid ad gangen pga. erstatningstofferne og aspartam, der er sødestoffet. Så hellere originalproduktet og lidt mindre af det.
Ellers anbefaler jeg kakaomælk til den søde tand, det feder mindre og ætser hverken mave eller tænder - og kan blandes op med lidt minimælk eller fåes i lightversioner, der ikke er skadelige.

Rør dig hver dag - og hold dig igang. Jeg løber selv 3 gange om ugen, men holder forbrændingen oppe ved at gå en lille tur på 20 minutter hver dag. Ellers kan man let gå i stå eller føle, at det er uoverskueligt at komme i gang efter et par dage.

Er det nogle bestemte områder du ønsker ændret, så køb adgang til et fitness center. Det er dyrt, men de fleste steder får du personlig vejledning og så risikerer du ikke at træne musklerne forkert og for meget/lidt.

Er motivationen dårlig, så slå dig sammen med andre. Enten i et hold hvor du træner, eller aftal at træne sammen med nogen. På den måde er det ikke kun dig selv du svigter, men også en fælles aftale - og I kan aftale at holde humøret oppe hos den anden, når det svigter. Forresten er det også ret hyggeligt at sladre, mens man cykler ved siden af hinanden på en kondi-cykel.

Til sidst vil jeg sige, at der ingen idé er med at gå på kur og stoppe hele den gode omvæltning når man har tabt sig. Det er usundt for kroppen hele tiden at tabe sig og tage på igen. Når du har tabt dig nok, så stop ikke helt med træningen, men bliv ved med at beholde vanen, så du holder dig i gang og sund.

Det svære er ikke at tabe sig, men at beholde vægttabet!
Tilbage til toppen

lor
Debattør af 1. grad

Tilmeldings dato Sep 2003
Antal indlæg : 66

Sendt 16-04-2007 13:18 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Det lyder som en cliche, men i bund og grund er der kun en måde at tabe sig på og det er ved at spise mindre end man forbrænder. Man kan så selv vælge om man vil forbrænde mere eller om man vil spise mindre.
Tilbage til toppen

Ubon
Debattør af 3. grad

Antal indlæg : 208

Sendt 17-04-2007 03:06 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Jeg er stoppet med at ryge og det fik min vægt til at gå op meget op, da jeg røg var min vægt 82 kg på 183 cm krop nu efter 12 uger uden tobak er den 97 kg og jeg går ture hver dag jeg cykler på kondi cykel da jeg ikke kan cykel på en rigtig cykel, kan ikke styre den mangler højre arm, jeg forstår ikke hvad man skal gøre, man får jo ikke lige frem et godt humør med den vægt, jeg spiser grønt og meget frugt og spiser kun det halve af det jeg spiste førda jeg røg.

Ubon Lynge. Ubonratchathani//Viborg.

Tilbage til toppen

Var stor!
Praktikant

Tilmeldings dato Maj 2007
Antal indlæg : 1

Sendt 16-05-2007 14:12 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

hEJ Hej!!!!

Jeg har været overvægtig før!:-(, ikke en rar følelse!!!!!

Det jeg gjorte var meget nemt og meget behageligt, samt at efter at have kommet ned i vægt er jeg ikke gået op igen. Grunden til at jeg ikke er gået op igen er fordi det var en sund måde jeg tabte mog på, ca 4kg. pr. mdr. røg der af. Hvis det interreser dig så skriv på ddz.one@hotmail.com, vil mere end derne hjælpe dig og give dig alt info du har brug for og vil ha'!!!

Bye...

Tilbage til toppen

Diana75
Wannabe debattør

Tilmeldings dato Mar 2009
Antal indlæg : 17

Sendt 08-03-2009 13:30 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Vores Sundhed har et ønske om at hjælpe og vejlede medlemmer med at leve en sundere dagligdag.

Der findes et hav af gode og velmenende råd omkring netop dette tema, men vi mener, at skal det være en løsning, der er mulig for alle at håndtere i dagligdagen skal det være en løsning som er enkel og nem.

Kan man finde ud af at sikre sig alle næringsstoffer hver dag gennem sin daglige kost, er det jo fint, men et rigtig godt alternativ er at anvende Herbalifes produkter, som både kan anvendes som vægtkontrolprogram, men i dag i lige så grad anvendes som den optimale sunde morgenmad.

Herbalife startede i 1980 og er i dag repræsenteret i over 60 lande, herunder alle de nordiske.

Herbalife har i den ernæringsvidenskabelige rådgivende komité en lang række af førende eksperter inden for ernæring og sundhed fra hele verden, der underviser og lærer folk om principperne inden for ernæring, fysisk aktivitet og en sundere livsstil med hovedvægt på ”ernæring”.

En af eksperterne i komitéen er Nobelprisvinderen Louis Ignarro, som i 1998 fik tildelt Nobelprisen, og som er forfatter til bogen ”No more heart disease”.

Tilbage til toppen

mdab1987
Wannabe debattør

Tilmeldings dato Mar 2009
Antal indlæg : 11

Sendt 17-03-2009 16:42 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Hvis du ikke kan holde dig fra søde sager burde du måske begynde at træne, så du holder din vægt stabil i det mindste!
Husk at spise morgenmad. Hvis ikke forstærkes din trang til søde sager senere på dagen. Spis mellemmåltider. Hvis dit blodsukker falder får du lyst til søde sager og spis en masse fuldkorn. De fylder utrolig godt! Der er alternativer til søde ting: mandler, skåret frugt med a38 og honning, 70% chokolade.
Tilbage til toppen

Lars Ruby
Praktikant

Tilmeldings dato Jun 2009
Antal indlæg : 1

Sendt 29-06-2009 14:53 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Tjek idealvaegt.dk ud, jeg tabte mig 15 kg på 3 mdr og min bedre halvdel har tabt sig 7 kg indtil videre på 2 mdr. Brug referencekode 12855
Tilbage til toppen

Du kan ikke poste nye emner i dette forum Du kan ikke besvare emner i dette forum Printervenlig version