HotStart.dk - Internet portal og startside for dig der har Internet.
  Kilk og stem! - hotstart.dk      

.
Brugernavn: Password:    
  Forum start | Opret ny bruger | Søg | Hjælp

Del dig forum

Forum, debat og snak på HotStart.dk > Så er der debat! > Politik, samfund og religion > ung pige stenet ihjel (video)  Hurtig navigation

Du kan ikke poste nye emner i dette forum Du kan ikke besvare emner i dette forum Printervenlig version
33 Send indlæg til denne tråd.
Viste side :
 1  2 
[ << Forrige tråd | Næste tråd >> | Vis nyeste indlæg først ]

Gorm den Gamle
Super debattør

Tilmeldings dato Jan 2007
Antal indlæg : 304

Sendt 28-04-2007 12:21 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Værsågod.

Lidt af den åh så dejlige muslimske symfoni, som så mange elsker og forherliger, mens de skælder ud på os der kritiserer denne morderiske, barbariske ideologi.

ADVARSEL ! FILMEN ER BRUTAL, men det er virkeligheden i islam jo !

(Klippet fra www.islamist.dk hvor yderligere kommentarer kan læses):

Video: Ung pige stenet
<!-- / icon and title --><!-- message -->
Videoen er set i tråden: "15-16 årig irakisk pige sparket, stenet til døden" på islamic.dk.

Islamic.dk debattøren "nurcu_genc" (der vel forstår tyrkisk) linker til videoen og fortæller:
Citér:
W'salamun Aleukum Wr Wb

Det nedenstående clip er fra et tyrkisk nyheds udseendelse, De sarte sjæle bør undgå at se det.

Ifølge de Tyrkiske medier fik hun denne behandling på bekostning af at være flygtet til en fyr uden forældrenes tilladelse, hun skulle også være konveteret til islam.

http://video.milliyet.com.tr/defaul...&get=27.04.2007

Wa'salam
Islam er da dejlig, fredens "religion" og kultur - eller hvad ?
Den slags skal vi have mere af i Danmark - eller hvad ?

Jeg mener NEJ!  Hvad mener I ?
Tilbage til toppen

Aisha
Super debattør

Tilmeldings dato Maj 2006
Antal indlæg : 534

Sendt 28-04-2007 16:26 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Den med stening og islam har vi haft før!!!

Jeg så ikke det hele, men jeg forstår ikke.. er det sket i Tyrkiet? De har jo ikke dødsstraf.

Ved en stening bliver manden eller kvinden jo normalt gravet ned et sted, med en sæk over hovedet og en lastbil med mellemstore sten, bliver læsset af ved stedet!!

Dette ligner nærmere et æresdrab end en stening!

Uanset hvad er det synd for pigen og vil gerne indrømme at tårerne strømmede frem, da jeg så det - men islam er det ikke!

Hvis det er Tyrkiet - kan vi vist godt blive enige om at Tyrkiet er et af de mindst religiøse muslimske lande. Men samtidig dét muslimske land der har flest drab på pige-børn (som er stik imod islam) og samtidig det land, sammen med pakistan der har flest æresdrab.

Det er noget der ligger i deres kultur!!! Ikke fordi jeg vil snakke dårligt om de 2 lande.. har selv været i tyrkiet og de har masser gode ting - men desværre også nogle forfærdeligt ting i kulturen - som altså intet har med islam at gøre!

Tilbage til toppen

HellQ
Super debattør

Tilmeldings dato Dec 2005
Antal indlæg : 518

Sendt 28-04-2007 17:07 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Forbyd alle religioner, så vil meget være nået

At appelere til fornuften er verdens største slag i luften
Piet Hein

Tilbage til toppen

HumanWatch
Grøn debattør

Tilmeldings dato Apr 2007
Antal indlæg : 33

Sendt 28-04-2007 17:11 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Gorm den Gamle said...
Værsågod.

Lidt af den åh så dejlige muslimske symfoni, som så mange elsker og forherliger, mens de skælder ud på os der kritiserer denne morderiske, barbariske ideologi.

ADVARSEL ! FILMEN ER BRUTAL, men det er virkeligheden i islam jo !

(Klippet fra www.islamist.dk hvor yderligere kommentarer kan læses):

Video: Ung pige stenet
Hvor har du fra, at nogen ønsker at indføre det i Danmark, og hvem?.

Din skræmselspropaganda, er ét stort luftkastel.

Tilbage til toppen

hot chokolat
Aktiv debattør / Moderator

Tilmeldings dato Feb 2006
Antal indlæg : 783

Sendt 28-04-2007 22:03 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Man kan kun sige en ting om det der og det er SYGT .

Venlig Hilsen Hot shokolat. Man bør bekymre sig mere over, hvad ens samvittighed hvisker, end hvad andre mennesker råber.

Tilbage til toppen

Bjørnar
Debattør af 2. grad

Tilmeldings dato Apr 2006
Antal indlæg : 160

Sendt 28-04-2007 22:17 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Undskyld mig, men hvad har dette med islam eller andre religioner at gøre?

Stening er et kulturelt fænomen og har været praktiseret i forskellige kulturer, også vores. Indlægget er ikke specielt seriøst.

Vi gør alle så godt vi kan, og bedre, hvis vi får muligheden for det.

Mvh. Bjørnar
BTW: Jeg har ingen ignoreringsliste, men det har min datter på 11...

Tilbage til toppen

Blå og hvid

Tilmeldings dato Jul 2006
Antal indlæg : 1636

Sendt 29-04-2007 10:47 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Tillykke Grom.
Endu en gang formår du at bevise... ingenting.

I Tyrkiet har de stening, i Danmark har vi autonome.
Hov! Er det noget med at mange danskere faktisk ikke kan lide de autonome? Så må vi håbe at folk da ikke tror vi alle er sådan, selvom mange hundrede ellers kastede med sten.
I følge din logik, så ville muslimske lande jo så være i deres gode ret til at smide os ud eller nægte at havde noget med os at gøre, på grund af en vidio, selvom vi jo ikke er autonome.

Jeg tror faktisk at jeg (for at provokere lidt) vil erklære alle danskere autonome, for jeg har jo selv set vidioerne, billederne og alt det.
Du siger at islamisme er en ideologi, fint, så er autonomi (eller hvad man kalder det) også en religion, og du er en af dem.

I rest my case.

Tilbage til toppen

Gorm den Gamle
Super debattør

Tilmeldings dato Jan 2007
Antal indlæg : 304

Sendt 29-04-2007 12:14 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Forklaringer er gode, bortforklaringer er bedre.
Tilbage til toppen

Blå og hvid

Tilmeldings dato Jul 2006
Antal indlæg : 1636

Sendt 29-04-2007 12:25 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Øhhh.... okay.... hvad er det lige jeg bortforklare?
Det eneste jeg har gjort er:
Autonome=danskere
Islamister=aller muslimer, også de moderate.
Jeg giver dig faktisk ret i det du siger, men jeg drager så bare en parrallel til vores egen situation i Danmark.
Men du må kunne bortforklare hvorfor autonome og danskere ikke er det samme. Nå du så har gjort det, jamen så kan du jo overveje om de argumenter gælder for muslimer.
Jeg giver dig et hint argument: alle mennesker er ikke ens, trods deres religion, kultur eller etniske oprindelses sted.

I rest my case.

Tilbage til toppen

Svane

Tilmeldings dato Jan 2006
Antal indlæg : 2317

Sendt 29-04-2007 12:49 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Gorm den Gamle said...
Forklaringer er gode, bortforklaringer er bedre.
Det hedder vist "moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt".. og det er du jo et glimrende eksempel på Skeptisk

Vær med til at redde liv - Meld dig som bloddonor, knoglemarvsdonor og organdonor.

En dag er det måske dig der står og mangler blod!

"Jeg påstår at vi begge er ateister, jeg tror blot på en gud færre end dig. Når du ved hvorfor du afviser alle andre mulige guder, ved du også hvorfor jeg afviser din." (Stephen F. Roberts)

Tilbage til toppen

Halfdan Reschat

Antal indlæg : 746

Sendt 29-04-2007 16:34 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
At slynge med ordsprog og talemåder beviser ikke andet, end man ikke har andet at sige - at man ikke vil/kan tilbagevise påstande.

Men nok med det.

Hvad har dette overhovedet med Islam at gøre? Stening var der før Islam, og selvom der i Koranen blev taget afstand fra det, så eksisterer det stadig.
Så hvorfor dog give Islam skylden? Så bliver vi også nødt til at give alle danskere skylden, for hvad Dansk Front går og laver. Og det ville jeg nødigt tyge til.

Hvad der skete var frygteligt - men at gøre alle muslimer til syndebukke, gør ikke det spor bedre.
Og, Gorm, hvordan kan du egentlig retfærdiggøre en sådan påstand?

- Halfdan Reschat
"Det handler ikke om at få ret."

Tilbage til toppen

Lee
Praktikant

Antal indlæg : 4

Sendt 02-05-2007 22:01 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Halfdan Reschat said...

Hvad har dette overhovedet med Islam at gøre? Stening var der før Islam, og selvom der i Koranen blev taget afstand fra det, så eksisterer det stadig.
Så hvorfor dog give Islam skylden?

Der findes ingen vers i koranen, der tager afstand fra stening. Straffen for utroskab er pisk ifølge koranen (vers 24:2).

Der findes talrige ahadith, der beretter om Muhammeds brug af steningsstraffen overfor utro folk. Muhammed er det perfekte eksempel for muslimer. Konsekvensen? Lad to kendte danske imamer fortælle det:

Konklusion:

En ugift person der har sex straffes med pisk.

En gift person der er utro straffes med stening.

Tilbage til toppen

Halfdan Reschat

Antal indlæg : 746

Sendt 03-05-2007 06:02 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Lee - Jeg har desværre ikke tid til at læse hele de to artikler igennem nu, men jeg vil gøre dette senere.

Jeg vil dog allerede nu knytte en kommentar til den sidstnævnte artikel:
Ifølge artiklen så kritiserer både muslimer og ikke-muslimer Abdul Wahid Pedersen og Fatih Alev's holdninger/udtalelser ang. stening. Herudover så siges det fra muslimsk side, at disse to ikke repræsenterer muslimer i Danmark.

Endvidere, så vil jeg lige fremhæve et citat som faktisk siger en del:
religion.dk - Islam og stening - et samlet svar af Fatih Alev said...
Desuden har enkelte muslimske debattører skrevet, at Koranen intet nævner om stening.

Når muslimer går ud i en debat om stening og Islam, og fremhæver at Koranen intet siger nævner om stening, så vil dette jo tydeligvis tyde på, at de som muslimer følger Koranen, og ikke de hadith'er som nævner stening.

Så hvordan kan to imaners ord (imaner som ikke repræsenterer muslimer i Danmark, ifølge muslimerne selv), bevise at en sådan straf er religiøs og ikke kulturel?
Straffen eksisterede før Islam, og var også er netop også en del af Biblen - men ikke af Koranen.
Men hvor ofte påstår nogen, at alle jøder og kristne går ind for stening, såvel som det påstås om muslimer?

Jeg har ikke selv læst hele Koranen, men så vidt jeg har læst mig til (ang. andres udtalelser om den), så antydes det at stening er forkert.
Men dette kan jeg dog ikke være sikker på, før jeg selv ved hvilke vers dette står i, og får læst dem.

Vender tilbage senere - muligvis med flere kommentarer til artiklerne, når jeg har fået læst dem færdige.

- Halfdan Reschat
"Det handler ikke om at få ret."

Tilbage til toppen

ews
Power HotStarter med udmærkelse

Tilmeldings dato Mar 2006
Antal indlæg : 1657

Sendt 03-05-2007 06:46 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Her er så et link til en artikel som også skal med siden vi nu begynder en citatkrig.

Der er altså absolut ikke enighed blandt muslimer og stening praktiseres ikke i ret mange lande.
Tilbage til toppen

HumanWatch
Grøn debattør

Sendt 03-05-2007 09:38 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Lee said...
Halfdan Reschat said...

Så hvorfor dog give Islam skylden?

Der findes ingen vers i koranen, der tager afstand fra stening. Straffen for utroskab er pisk ifølge koranen (vers 24:2).

Der findes talrige ahadith, der beretter om Muhammeds brug af steningsstraffen overfor utro folk. Muhammed er det perfekte eksempel for muslimer. Konsekvensen? Lad to kendte danske imamer fortælle det:

Konklusion:

En ugift person der har sex straffes med pisk.

En gift person der er utro straffes med stening.

Aha, er det så enkelt at konkludere ting.

Muhammed smed sten efter folk.
Stenaldermennesker smed sten efter folk.

Konklusion:
Stenalderfolket var muslimer.
Tilbage til toppen

Allan22
Praktikant

Tilmeldings dato Maj 2007
Antal indlæg : 1

Sendt 03-05-2007 17:05 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Mit første indlæg, yoohoo :)

Jeg må indrømme at video'en her beviser jo hvad gamle skrøner, Hierarki, overtro og fordomme som fulgte med vores gamle traditioner/kulturer kan får mennesker til.
Nogen af os har været heldige og udviklet os hurtigere mens andre stadig lider under det.

Med andre ord, denne video er ingen bevis for at nogen er dummere eller klogere end andre, eller nogen religioner er bedre frem for andre, men at der er stadig mennesker som kunne bruge lidt hjælp til et bedre liv.

Så Gorm, hvis dit indlæg er til for at gør folk opmærksom på den utilgivlig handling mod pigen og et råb om hjælp til de mennesker der har brug for det. har du min fulde støtte. Hvis ikke det er tilfældet så vil det ikke skabe andet end had og misforståelse som vi desværre ikke mangler lige pt...sorry.
Tilbage til toppen

HumanWatch
Grøn debattør

Sendt 05-05-2007 09:59 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
gorm den gamle said...

Islamic.dk debattøren "nurcu_genc" (der vel forstår tyrkisk) linker til videoen og fortæller:
gorm den gamle said...

Ja det er jo så synd at du ikke kan tyrkisk gorm.

hvis du følger nedenstående link, vl du opdage, at kvinden slet ikke er muslim, men medlem af den kurdiske sekt Yezidi, som udspringer fra flere forskellige kulturer.

med andre ord, så er det altså kurderne der er skurkene og ikke deres modpol muslimerne.

Tilbage til toppen

ews

Sendt 05-05-2007 13:28 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Her Gorm er et link så du kan læse lidt om dem.

http://www.teo.au.dk/cms/pluralismeprojektet/aarhusoversigt/andre-m-ost-gr-a

Sørgeligt nok er de slet ikke muslimer, men har deres helt egen rel., men kulturen med æresdrab har de altså.

Tilbage til toppen

Svane

Sendt 05-05-2007 13:44 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Stakkels gorm... der røg den sidste rest af troværdighed... men måske begynder du nu at undersøge dine kilder først?

Vær med til at redde liv - Meld dig som bloddonor, knoglemarvsdonor og organdonor.

"Jeg påstår at vi begge er ateister, jeg tror blot på en gud færre end dig. Når du ved hvorfor du afviser alle andre mulige guder, ved du også hvorfor jeg afviser din." (Stephen F. Roberts)

Tilbage til toppen

Puzlingen

Antal indlæg : 999

Sendt 05-05-2007 16:51 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Har ikke helt forstået hvorfor Gorm laver tråde, hvorpå han ikke har tjekket sine kilder ordentligt. Der er da ikke noget værre end at lave en tråd og så finde ud af at det ikke passer!

Jeg syntes at det er synd at muslimerne jagtes sådan for deres religion. Så burde man også jagte andre religioner, som for eksempel kristendommen. For hvis man studerer islam, så er de faktisk ikke slemmere end de kristne. De har en anden form Gud, vores hedder "Gud den almægtige" og så har vi hans enebårne søn Jesus. De har Allah og hans budbringer Muhammed. Man kan heller ikke sige at alle tyrkere er barbarer, for det er da ikke alle der er ligeså troende. Hvis man for eksempel tager til Tyrkiets hovedstad Istanbul, så er det ligefrem svært at finde nogle der går med slør, de har ligefrem mindre tøj på end os danskere!

Det jeg vil frem til er at det faktisk ikke er alle tyrkere der er barbariske. De har som Aisha siger godt nok ry for at være det land sammen med Pakistan som har flest æresdrab, men det kan overhovedet ikke knyttes sammen med troen islam.

Så Gorm, syntes du snart ikke at det er ved at være lidt trættende hele tiden at blive rettet i dine tråde omkring islam? Du har jo ikke noget at have det i og kan ikke engang komme med ordentlige argumenter for dine tråde...

Selvfølgelig er det tragisk og det mener jeg. Men at sige at det er islams skyld og at alle der tror på islam er barbarer er forkert. Dem der gør det på videoen er forkert på den og burde straffes selv, men det er og kan aldrig forbindes med trosretningen Islam!

Og så var der mig....

Tilbage til toppen

Aisha
Super debattør

Tilmeldings dato Maj 2006
Antal indlæg : 534

Sendt 05-05-2007 17:18 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Til Gorms forsvar må jeg lige sige at han rent faktisk nævnte dette:

Gorm den Gamle said...
Ifølge de Tyrkiske medier fik hun denne behandling på bekostning af at være flygtet til en fyr uden forældrenes tilladelse, hun skulle også være konveteret til islam
Men hvorfor så dette??
Gorm den Gamle said...
Islam er da dejlig, fredens "religion" og kultur - eller hvad ?
Den slags skal vi have mere af i Danmark - eller hvad ?

Jeg mener NEJ!  Hvad mener I ?

Hvad har det nu med dét at gøre så??

Den eneste af den flok du så, der var "medlem" af islam, var den pige der blev slået ihjel!

Uanset hvad de tilhører er det en grusom tradition begået af grusomme mennesker. Det er jo et æresdrab - ikke en dom hun har fået ved landets domstol.

Tilbage til toppen

ews

Sendt 05-05-2007 17:25 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Gorm den Gamle said...
Ifølge de Tyrkiske medier fik hun denne behandling på bekostning af at være flygtet til en fyr uden forældrenes tilladelse, hun skulle også være konveteret til islam
Aisha.
Du har helt ret. Jeg fangede faktisk ikke at Gorm selv skrev at hendes forældre ikke kunne være muslimer for ellers kunne hun jo ikke være konverteret til Islam.
Spørgsmålet er så om det er gået op for Gorm selvwave
Tilbage til toppen

Svane

Sendt 05-05-2007 19:14 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Det gør egentlig ikke Gorm mere troværdig at pigen var muslim, mens alle de andre (altså dem der stod for dommen og steningen) ikke var muslimer... det ødelægger lidt hans pointe om at det var muslimerne der var banditterne her.

Men det viser jo også kun at religion i det hele taget er noget skidt.

Tilbage til toppen

jb
Praktikant

Tilmeldings dato Maj 2007
Antal indlæg : 1

Sendt 08-05-2007 15:03 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
skrækkelig video, præmuslimsk eller muslimsk det er vist kun retnings diskusion. stening er en del af islam og det bør give grund til overvejelser. ufatteligt at så mange vil tage liv for en gud ingen har set eller hørt, men det må få os andre til at holde os årvågne
Tilbage til toppen

OSS

Antal indlæg : 1178

Sendt 08-05-2007 15:40 (GMT +1)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Når jeg f.eks. ser hvor mange der mister livet i Irak, mener jeg det er helt ude i hampen, at gå så højt op i eet dødsfald.

O.S.S.

Tilbage til toppen

Du kan ikke poste nye emner i dette forum Du kan ikke besvare emner i dette forum Printervenlig version
33 Send indlæg til denne tråd.
Viste side :
 1  2