HotStart.dk - Internet portal og startside for dig der har Internet.
  Kilk og stem! - hotstart.dk      

.
Brugernavn: Password:    
  Forum start | Opret ny bruger | Søg | Hjælp

Del dig forum

Forum, debat og snak på HotStart.dk > Internet, computer & mobil > Mit Internet > Trådløs internet - hvordan??  Hurtig navigation

Du kan ikke poste nye emner i dette forum Du kan ikke besvare emner i dette forum Printervenlig version
[ << Forrige tråd | Næste tråd >> | Vis nyeste indlæg først ]

Aisha
Super debattør

Tilmeldings dato Maj 2006
Antal indlæg : 534

Sendt 30-09-2007 14:14 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Jeg er netop flyttet alene og skal nu rigtig til at vise at jeg sagtnes kan klare mig selv, også når det kommer til alt det tekniske. Men øv bøv, det kan jeg bare ikke! :(

Nu sidder jeg her og har fået installeret internet, som skulle være trådløst og jeg har en bærbar, men hvorfor virker det nu ikke??

Jeg er nød til at have stikket i computeren fra routeren, for at internettet virker! Det er sådan en blå ledning, der skal sidde i højre side af computeren.

Men ligeså snart jeg vil gå ind i børneværelset og tager stikket ud, forsvinder nettet!!

Burde jeg ikke kunne tage computeren med i hele lejligheden når jeg har trådløs?

Før boede jeg i hus, og der kunne jeg have computeren overalt i huset og i haven!!!

Jeg har prøvet at rode med det, men jeg synes ikk rigtig der er noget der virker.

Altså jeg har været inde i det der hedder Guiden til trådløst internet.
Og der prøver jeg at oprette, men så siger den til sidst at jeg skal logge mig ind på et af de netværker der står skrevet. Så kan jeg se mine naboers navne, og nogle steder står der default.

Når jeg så prøver at logge mig ind på en af dem, siger den jeg skal angive en kode.
Jeg har jo ikke mine naboers kode!?!

Nogen der ved hvad jeg gør galt?? 

Smiler 

Tilbage til toppen

hot chokolat
Aktiv debattør / Moderator

Tilmeldings dato Feb 2006
Antal indlæg : 783

Sendt 30-09-2007 14:20 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Er ked af at høre du er alene nu .
Jeg ved ikke hvordan du skal gøre men jeg ved at trådløse netvært ikke er sikre nok netop fordi at andre mennesker kan køre på ens netværk så . Jeg tror du skal alliere dig med en som har forstand på det, en god ven som måske kan hjælpe dig det er ihvertfald billigere end at få en ekspert ud

Venlig Hilsen Hot shokolat. Man bør bekymre sig mere over, hvad ens samvittighed hvisker, end hvad andre mennesker råber.

Tilbage til toppen

Aisha
Super debattør

Sendt 30-09-2007 15:07 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Ja det er også det der er problemet - at de ikke skulle være sikre - kun man gør det ordenligt. Min mand er computer-ekspert og arbejder til dagligt med teknik i banken, så han har jo altid klaret det. Men nu er vi flyttet fra hinanden - i hvert for for en periode - og jeg vil jo gerne vise alle sammen at jeg kan det hele selv! Griner

Så derfor har jeg ikke rigtig lyst til at spørge ham om hjælp.

Og mine veninder kan heller ikke finde ud af det der computer-halløj!

Så vil virkelig være guld værd hvis der var en der kunne fortælle præcis hvad jeg skulle gøre og at det så bare virkede!! Rækker tunge

Tilbage til toppen

DeletedUser

Tilmeldings dato Sep 2005
Antal indlæg : 0

Sendt 30-09-2007 16:20 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Hej Aisha!

Du kan sagtens lave det selv! Trådløst netværk kan gøres næsten lige så sikkert som trådet.

Det første du skal gøre, er at stikke de blå stik i din pc, og så skal du ind og sætte din router op, der skal ændres password til den, så ikke alle kan gå ind via internettet og overtage magten med den.

Derefter skal du have krypteret dit netværk. Det vil sige du skal have lavet dit eget netværk, lige som naboens. Det skal have et navn så du kan "genkende" dit eget netværk (så kan du se det ved siden af naboens, når du via guiden vil opsætte nyt trådløst netværk) Derefter skal dit netværk krypteres, således at der skal bruges en kode for at logge på internettet via din forbindelse. Deri ligger den helt store sikkerhedsfaktor.

Du kan finde nogle links her, som kan guide dig igennem det hele.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=TDC+kryptering+af+tr%C3%A5dl%C3%B8st+netv%C3%A6rk&meta=

Når du så har gjort det, skal du igen via guiden trådløst netværk logge dig på dit eget sikrede trådløse netværk!

HUSK at printe / notere og passe godt på alle koderne, både til routeren og til det trådløse netværk du laver!!!

Held og lykke!

If the world didn't suck - we'd all fall off......

Tilbage til toppen

Halfdan Reschat
Aktiv debattør / Moderator

Tilmeldings dato Apr 2006
Antal indlæg : 746

Sendt 01-10-2007 10:28 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Da jeg for omkring et halvt år satte trådløst netværk op i mit daværende hjem - så stod alt i manualen og det virkede som det skulle efter blot at have fulgt den.

Så jeg tror det ville være en god ide at kigge i manualen til den trådløse router eller det trådløse access-point.

Jeg håber du får det til at virke.

- Halfdan Reschat
"Det handler ikke om at få ret"

Tilbage til toppen

Aisha
Super debattør

Sendt 08-10-2007 23:50 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Tusind tak for jeres svar!

jeg prøvede mig jo frem, men har nu fundet (noget) af problemet. Mit internetselskab havde sendt mig en forkert router, der ikke var trådløs!

Først havde jeg fået en de havde sat på, som var trådløs, men den havde en fejl, og de sendte derfor en ny og har lavet en lille fejl, ved at sende mig en router der ikke er beregnet til trådløs netværk.

Så en ny er på vej igen nu!

Men der er stadig noget jeg ikke forstår.

Jeg har sådan en liggende under sofaen ved siden af routeren der hedder D-Link. Det er en lille boks, lidt mindre end routeren, i grå/sølv med lidt grøn på.

Er det ikke den der er beregnet til det trådløse netværk, og ikke routeren??

Tilbage til toppen

DeletedUser

Sendt 10-10-2007 06:12 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

Haha Aisha, så tror da pokker det ikke virker. Det minder mig om dengang jeg skulle have Internet igen efter jeg var flyttet fra min mand.

Da fik jeg et brev om at TDC ville komme og etablere det en bestemt dag mellem 8 og 16, og jeg ringede og spurgte om ikke de kunne konkretisere det en anelse, så jeg ikke skulle være hjemme hele dagen. Det kunne de ikke, men teknikeren ville ringe en halv time før han kom. Men han kom sgu aldrig, og da jeg ringede ind og spurgte hvad han blev af, da kl. var næsten 16, sagde de at jeg da havde forbindelse, og at det skulle de ikke ud til mig for at lave, men at det blev lavet fra centralen Crying boing

Den lille boks, er muligvis et lille skillefilter (hvis du har ADSL) som adskiller telefon og data signaler. Hvis det er det er der 1 indgang og 3 udgange. I udgangsstikkene kan du så tilslutte 2 telefoner tror jeg, og din router.

Håber du hurtigt får din rigtige router Smiler

If the world didn't suck - we'd all fall off......

Tilbage til toppen

Aisha
Super debattør

Sendt 15-10-2007 15:20 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator

BeeGood: Jah, nu forstår jeg det også bedre (o;

Jeg har fået den nye router hjem, men har bare slet ikke haft tid til at kigge på det endnu! Det er ikke sådan at finde tid med fuldtidsarbejde, og alene med 2 børn på 1 år Chokeret

Men jeg vil lige kigge på det i morgen, og se på det du skrev med den ekstra boks Smiler

Tilbage til toppen

DeletedUser

Sendt 17-01-2008 16:56 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
har du fået dit trådløse internet til og virke?
Tilbage til toppen

Goejse1948
Praktikant

Tilmeldings dato Jul 2009
Antal indlæg : 1

Sendt i dag 05:19 (GMT +2)    Citer dette indlægMeld dette indlæg til administrator
Har selv fået trådløst på min bærbare og har også fået et problem min computer siger der er fejl. Det er noget med IP adressen. Den blev ved med det hele tiden og kunne ikke repair selv om jeg trykkede på den. Så nu er jeg gået tilbage til det ikke trådløse og deaktiveret det trådløse så nu er jeg fri for at det kommer hele tiden med den fejl- Er der ellers andet man kan gøre??
Tilbage til toppen

Du kan ikke poste nye emner i dette forum Du kan ikke besvare emner i dette forum Printervenlig version